Affiliates Others Refresh Follow
Holla

Hello! Call me Nasriah. My blog will consist mostly of my daily life. I ocassionally post other things too. You are not obligated like to me. Soon to be 18. Do pray for my excellence in SPM peeps! Good result, InsyaAllah. Ameen. Enjoy my blog!

Tagboard




Thanks
Template was made by
Miichiko. Thanks to Pixel-diary for the cute pixels and icons.


CHANGED
Wednesday 18 December 2013 | 0 comments
aku hidup 17 tahun didunia ni tapi aku tak buat apa2 untuk agama Allah. ya Allah ampunkan aku ya Allah. aku lalai.aku berbangga dengan harta yang kau berikan. sedangkan itu hanya pinjaman darimu dan tidak akan kekal selamanya. aku banyak menghabiskan hidupku dengan perkara maksiat. aku tidak menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang muslim. ya Allah ampuni aku ya Allah. ampunkanlah segala perbuatan aku yang keterlaluan terhadap ibu dan ayah kakak angah sahabat2 jiran-jiran saudara mara guru2 atuk dan nenek. 

aku ingin ada perubahan dalam diri aku. aku sayangkan ibu dan ayah. aku tak sanggup nak melihat ibu dan ayah menanggung dosa yang aku lakukan. aku tahu ibu dan ayah banyak memberi nasihat. sejak kecil ibu dan ayah memberikan didikan agama yang selengkapnya. sekarang aku sedar apa guna aku hidup kat dunia ni tapi aku tak sumbangkan apa2 untuk agama Allah. aku harus sediakan bekalan yang secukupnya untuk bawak bertemu Allah. aku tahu lepas ni banyak dugaan dan cabaran yang akan aku hadapi. itu semua akan menguji keimanan aku. ia berat kerana syurga Allah itu tersangat mahal. kerana itu aku harus tabah ketika Allah mengujiku. 

masih belum terlambat untuk aku berubah. selagi aku hidup didunia ini aku akan bantu agama Allah sehingga aku dapatkan syahid. inshaAllah. inginkan sesuatu harus ada pengorbanan dan aku berharap Allah sentiasa memberikan ketabahan kepada aku untuk mengharungi ujianNya. hidup aku hanya kerana untuk mencari reda Allah. aku mahu rahmat Allah untuk aku masuk kesyurga bersama ibu ayah kakak dan angah. Ya Allah kuatkan imanku, berikan aku kesabaran yang tinggi jadikan aku orang yang benar2 ikhlas dalam setiap perbuatan dan hilangkan perasaan dengki bongkak riak kedekut. amin ya rabbal alamin.~






FUTURE
PAST