Affiliates Others Refresh Follow
Holla

Hello! Call me Nasriah. My blog will consist mostly of my daily life. I ocassionally post other things too. You are not obligated like to me. Soon to be 18. Do pray for my excellence in SPM peeps! Good result, InsyaAllah. Ameen. Enjoy my blog!

Tagboard




Thanks
Template was made by
Miichiko. Thanks to Pixel-diary for the cute pixels and icons.


:D
Tuesday 4 March 2014 | 0 comments


Assalamualaikum.

hi,
hi,
hi.

lama tak update ? yeke? eh? k.

dah 2 bulan 4 hari bergelar mahasiswi. ehee macam best je kan belajar dekat U.  hanya ikut khusus je sebenarnya khusus 4 bulan pra diploma dekat kolej islam As-Sofa. apa yang nak di kongsikan kat sini tak banyak. Maaf :)

Alhamdulillah rasa bersyukur sangat dapat masuk kolej ni. inilah satu satunya kolej yang ada pengajian pondok moden. sepanjang aku dekat kolej ni inshaAllah aku akan cuba untuk perbaiki diri. doakan ye :)

kat sini kami belajar bahasa arab, fiqh, al-quran, aqidah, hadith and IT. alhamdulillah buat masa ni belajar semua okay cuma IT je entah tak boleh nak faham hmm :/

so minggu ni study week tapi dah 2 hari aku tak pegang buku mengadap laptop je. Ya Allah ni la jadinya kalau duduk rumah. lagha sepanjang masa. takpe lepas tekan je button 'PUBLISH' aku pegang buku. i mean baca. hahah InshaAllah

rasa beruntung sangat duduk dekat sini dapat kawan yang baik bijak alhamdulillah aku ditempatkan di kelas 1A. walaupun aku di kelas yg petama tapi jangalah menganggap aku ni bijak orgnya. aku ditakdirkan masuk kelas tu sebab Allah nak suruh aku jadi seperti mereka.

 kwn2 kelas aku je yang bijak hmm ilmu mereka nak dibandingkan dengan aku ya Allah luasnya ilmu mereka seperti lautan antlantik sedangkan aku ilmu hanyalah air yang diletakkan di atas sudu teh sahaja. :/ sometimes aku jealous tengok diaorang. entah kenapa. tapi takpe aku cuba untuk jadi seperti mereka.

akan aku cuba inshaAllah.


dalam masa 4 bulan ni inshaAllah akan aku khatamkan hadith 40 surah2 pilihan. aku paksa diri untuk khatamkan sebab apa ? sebab aku tau dan yakin yang aku boleh. cuma penyakit M ni je yang mengahalang.

cuba dan cuba dan cuba paksa diri. inshaAllah. ingin melakukan sesuatu kebaikan memang harus dipaksa. :)

bye ^^




sekian ni je gambar yang ada tu pun curi dekat fb adawiyah ehee.








FUTURE
PAST